Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

6 zasad komponowania jakościowego jadłospisu na redukcji

Dieta i suplementy
vanisby
6 zasad komponowania jakościowego jadłospisu na redukcji

Proces redukcji często okazuje się ogromnym wyzwaniem, nawet dla najbardziej doświadczonych bywalców siłowni. Warto pamiętać, że jego skuteczność w największym stopniu zależy od odpowiedniej diety. Oto 7 prostych wskazówek, dzięki którym redukcja zakończy się powodzeniem!

1. Słodyczom powiedz stanowcze nie

Wyeliminowanie słodyczy z codziennego jadłospisu stanowi jedną z fundamentalnych kwestii w kontekście redukcji tkanki tłuszczowej. Cukier i puste kalorie w nich zawarte nie są wówczas naszymi sprzymierzeńcami, a wręcz przeciwnie – mogą przekreślić szanse na końcowy sukces. Dodatkowo większość słodkich przekąsek jest wzbogacana różnego rodzaju niepożądanymi substancjami. Jeśli jesteśmy zatem na redukcji, to wszelkie cukiernie, piekarnie i działy ze słodyczami powinniśmy omijać szerokim łukiem.

2. Prostota kluczem do sukcesu

W dzisiejszych czasach co rusz pojawiają się kolejne przepisy na coraz to bardziej wymyślne posiłki. Chociaż niektóre z nich rzeczywiście cieszą nie tylko podniebienie, ale również oko, to będąc na redukcji musimy ich unikać. Mocno doprawione potrawy z różnymi dodatkami takimi jak wysokokaloryczne sery czy sosy zdecydowanie odpadają. Warto zastąpić je nieco „biedniejszymi” alternatywami opartymi na produktach naturalnych. Świetnie sprawdzą się np. gotowane warzywa, orzechy i kasze czy naturalny nabiał.

3. Zaprzyjaźnij się z warzywami

Nieodłącznym elementem diety redukcyjnej jest odpowiednia podaż błonnika i witamin. W tym celu najlepiej sięgać po warzywa i owoce, choć to tym pierwszym powinniśmy poświęcić szczególną uwagę. Owoce są bowiem znacznie bardziej kaloryczne i dostarczają pokaźną ilość cukrów prostych. Jedzenie świeżych warzyw niesie za sobą natomiast same korzyści – zaleca się wzbogacać każdy posiłek nawet o ich 300 gram! Najlepiej włączyć do codziennego jadłospisu produkty takie jak fasola szparagowa, brokuły, pomidory, cebulę, a także warzywa sezonowe.

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Aga (@agasgotuje)

4. Zdrowe tłuszcze i białka to podstawa

We właściwie skomponowanej diecie redukcyjnej musi znaleźć się miejsce dla zdrowych tłuszczów i pełnowartościowego białka. Doskonałym źródłem tłuszczów są wysokiej jakości oliwa z oliwek i olej lniany dodawane do sałatek, a także orzechy oraz stuprocentowe masło orzechowe. Białko możemy zaś czerpać z chudego mięsa, jakościowych ryb (tuńczyk, dorsz, łosoś) lub nabiału w postaci chudego twarogu, jogurtu naturalnego czy serów mozzarella. Najważniejsze jest to, aby czerpać te niezbędne składniki wyłącznie ze sprawdzonych źródeł – nie ma tu bowiem miejsca na pomyłki.

5. Postaw na… schematyczność

Warto wziąć sobie do serca fakt, że dieta redukcyjna nie lubi kombinowania. Zabawa w kuchenne podboje wyłącznie utrudni nam cały proces, który może być przecież łatwy, lekki i przyjemny. Stosowanie schematów oszczędzi nam różnorodnych i często bardzo kosztownych składników, czasochłonnych przepisów. Podczas redukcji najlepiej wymieniać tylko dodatki i źródła makroelementów, zapominając o składnikach należących do więcej niż dwóch grup.

6. Pij dużo wody

Picie wody w dużych ilościach to wskazówka stara jak świat, ale wiele osób wciąż o niej zapomina. Regularne spożywanie życiodajnej cieczy hamuje apetyt i powoduje wzrost termogenezy (procesu wytwarzania ciepła dla utrzymania stałej temperatury ciała), co może mieć niezwykle pozytywny wpływ na proces redukcji tkanki tłuszczowej. Optymalna dobowa dawka wody to przynajmniej 2 litry, choć picie nawet 3 litrów dziennie na redukcji z pewnością nam nie zaszkodzi!

Zdj. główne: Lily Banse/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać odpowiedni kompozyt stomatologiczny dla pacjenta?
Jak wybrać odpowiedni kompozyt stomatologiczny dla pacjenta?
Dowiedz się, jakie kryteria są kluczowe przy wyborze kompozytu stomatologicznego, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby pacjenta. Zapewnij swoim pacjentom zdrowy uśmiech i komfort dzięki odpowiedniemu kompozytowi.
Ostatnie wpisy