Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Fitness z piłką – przykłady ćwiczeń na całe ciało

Fitness
vanisby
Fitness z piłką – przykłady ćwiczeń na całe ciało

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zbiór uniwersalnych aktywności dla początkujących i nie tylko. Doświadczone adeptki sportu także docenią liczne zalety tego typu treningu.  Oto ćwiczenia z piłką, dzięki którym zadbasz o wszystkie partie ciała!

Fitness z piłką – zalety i efekty

Ogromną zaletą fitball, czyli ćwiczeń z piłką gimnastyczną, jest ich przystępność. To forma aktywności, która jest dla wszystkich – od zaprawionych w bojach miłośniczek sportu, przez osoby początkujące, aż po te zmagające się z urazami lub bólami kręgosłupa.   Prozdrowotne właściwości treningu z piłką docenią również osoby starsze. Jak widać nie ma znaczenia, do jakiej grupy ćwiczących należymy. Fitball odpowiada na oczekiwania każdej z  nich!

Jakie efekty niesie za sobą fitness z piłką? Mimo że na pierwszy rzut oka takie ćwiczenia mogą sprawiać wrażenie tylko zabawy, w rzeczywistości pozwalają one na zaangażowanie właściwie wszystkich mięśni ciała – nawet tych, które na co dzień nie są zbyt intensywnie używane. Piłka fitness zmusza do pracy m.in. mięśnie dna miednicy, ud, brzucha ramion, a nawet… głowy. Ponadto podczas uprawiania fitball można poprawić tak istotne aspekty jak motoryka, koordynacja ruchów czy mobilność.

Fitness z piłką to niezwykle szeroki wachlarz korzyści – pod warunkiem, że odpowiednio dobierzemy zestaw ćwiczeń. Poniżej przedstawiamy przykładowe aktywności, które warto mieć na uwadze, jeśli chodzi o trening przy użyciu piłki gimnastycznej.

Fitness z piłką – ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenie 1:

  1. Połóż się na brzuchu na piłce i wyciągnij ręce przed siebie.
  2. Powoli unieś klatkę piersiową w taki sposób, by głowa, szyja i kręgosłup tworzyły linię prostą.
  3. Ćwiczenie składa się z 3 serii po 10 powtórzeń.

Ćwiczenie 2:

  1. Połóż się tyłem na piłce tak, aby podpierała ona głowę i plecy.
  2. Zegnij nogi w kolanach rozstawiając je mniej więcej na szerokości bioder.
  3. Wyprostuj lewą nogę w kolanie, a następnie utrzymaj taką pozycję przez 5 sekund, po czym zmień nogę.
  4. Ćwiczenie składa się z 3 serii po 8 powtórzeń.

Fitness z piłką – ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenie 1:

  1. Połóż się tyłem na piłce w taki sposób, by znalazła się ona między łopatkami.
  2. Napnij brzuch i pośladki, zaś kolana zegnij pod kątem 90 stopni.
  3. Wyciągnij ręce do góry i wykonuj skręty tułowia.
  4. Ćwiczenie składa się z 3 serii po 10 powtórzeń.

Ćwiczenie 2:

  1. Połóż się na podłodze ze stopami skierowanymi w stronę piłki fitness, a następnie obejmij przyrząd łydkami.
  2. Stopniowo unoś nogi wraz z piłką do momentu, w którym poczujesz maksymalne napięcie mięśni brzucha, a następnie powoli opuść nogi.
  3. Ćwiczenie składa się z 3 serii po 6 powtórzeń.

Fitness z piłką – ćwiczenia na uda i pośladki

Ćwiczenie 1:

  1. Połóż się na plecach, oprzyj pięty na piłce, a kolana zegnij pod kątem 90 stopni.
  2. Powoli roluj piłkę, przesuwając ją w kierunku pośladków, a następnie odpychaj piłkę do pozycji wyjściowej.
  3. Ćwiczenie składa się z 3 serii po 8 powtórzeń.

Ćwiczenie 2:

  1. Połóż się w identycznej pozycji, jak w poprzednim ćwiczeniu.
  2. Lewą nogę przesuń na środek piłki, natomiast prawą nogą przełóż nad lewą, nad kolanem.
  3. Unieś biodra w taki sposób, by ciało stworzyło prostą linię, a następnie napnij mięśnie brzucha i pośladki, wytrzymując w tej pozycji około 3 sekund.
  4. Wróć do pozycji wyjściowej i zmień stronę.
  5. Ćwiczenie składa się z 3 serii po 4 powtórzenia.

zdj. główne: i yunmai/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak personalizowane pudełka okolicznościowe mogą uczynić każdą okazję wyjątkową?
Jak personalizowane pudełka okolicznościowe mogą uczynić każdą okazję wyjątkową?
Odkryj, jak unikalne, personalizowane pudełka okolicznościowe potrafią dodać blasku każdej uroczystości i podkreślić jej unikalny charakter.
Ostatnie wpisy