Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Co przygotować na jesienny trekking?

Wyprawa w góry
vanisby
Co przygotować na jesienny trekking?

Jesień to wspaniały czas na wędrówki po górach. Pogoda nie zawsze sprzyja, ale dobre przygotowanie pozwoli Ci w pełni korzystać z uroków wyprawy. Sprawdź, co warto zabrać ze sobą na jesienny wypad w góry, żeby być przygotowanym na każdą sytuację.

Trekking wiąże się w wysiłkiem fizycznym, do którego potrzeba odpowiedniego stroju i obuwia. Warto zainwestować w wyposażenie, które zapewni Ci komfort nawet na najbardziej wymagającej trasie.

Wygodne buty trekkingowe

Odpowiednie obuwie to podstawa udanej pieszej wędrówki. Na dłuższy wyjazd zabierz ze sobą lekkie i wygodne buty trekkingowe z wysoką cholewką, które będą wykonane z materiałów wysokiej jakości. Najlepiej, żeby był to model wodoodporny i antypoślizgowy. Dobre buty powinny posiadać membranę chroniącą stopy przed wilgocią i zapewniającą im cyrkulację powietrza. Warto zwrócić uwagę na podeszwę – dla Twojego bezpieczeństwa powinna cechować się dużą przyczepnością. Według statystyk urazy, do których najczęściej dochodzi na szlaku, to: skręcenia, stłuczenia i zwichnięcia stawu skokowego. Obuwie trekkingowe ma za zadanie chronić Cię przed poślizgnięciem się na szlaku i stabilizować Twoje kostki podczas chodzenia. Podczas kilkudniowego marszu i codziennej walki z podejściami dobrze sprawdzą się profesjonalne buty trekkingowe ecco.

Kurtka przeciwdeszczowa

Pogoda w górach szybko się zmienia. Na trekking zabierz kurtkę nieprzepuszczająca wiatru, która została wyprodukowana z wysokiej jakości materiałów, pozwalających skórze oddychać. Nowoczesne kurtki przeciwdeszczowe są zwykle bardzo lekkie i łatwo można je wcisnąć do plecaka. Zwróć uwagę na to, żeby wybrany przez Ciebie model miał kaptur i wywietrzniki pod pachami.

Plecak turystyczny

Wybierz plecak, który będzie wystarczająco pojemny i dostosowany do Twojego wzrostu. Ważne, aby był tak ukształtowany, żeby ciężar równomiernie rozkładał Ci się na ramionach. Niektóre modele posiadają system regulacji, dzięki któremu możesz dopasować plecak do sylwetki. Warto inwestować w modele z nieprzemakalnego materiału albo dokupić pokrowiec przeciwdeszczowy na plecak. Dla Twojego komfortu postaraj się, żeby bagaż nie ważył więcej niż jedna czwarta Twojej wagi. Weź ze sobą tylko najpotrzebniejsze rzeczy, żeby noszenie plecaka podczas wyprawy nie było uciążliwe. Do zewnętrznych i łatwo dostępnych kieszeni spakuj rzeczy, takie jak: małe przekąski, okulary przeciwsłoneczne i gwizdek ratunkowy.

Latarka czołowa

Jesienią szybciej robi się ciemno. Jeśli planujesz kilkudniowy marsz, latarka będzie niezbędna dla Twojego bezpieczeństwa na szlaku. Dzięki niej pora dnia nie będzie Cię ograniczać podczas wyprawy. Najwygodniejszy model do zabrania w góry to czołówka, która zapewnia swobodę ruchów i sprawia, że turysta jest widoczny z daleka. Nie lekceważ ograniczonej widoczności na szlaku – pamiętaj, że na nierównym i śliskim terenie łatwo się potknąć i skręcić kostkę.

Co jeszcze może Ci się przydać do trekkingu?

·   dokumenty;

·   gwizdek ratunkowy;

·   koc termoaktywny;

·   śpiwór;

·   karimata;

·   turystyczna apteczka;

·   butelka filtrująca;

·   termos/kubek termiczny;

·   bielizna termoaktywna;

·   czapka;

·   rękawiczki;

·   okulary przeciwsłoneczne;

·   chusta trekkingowa;

·   żywność np. dania liofilizowane;

·   kuchenka turystyczna i naczynia turystyczne;

·   kije trekkingowe;

·   scyzoryk lub multitool;

·   składany nóż;

·   mapa i kompas;

·   krzesiwo turystyczne/zapalarka;

·   szybkoschnący ręcznik;

·   powerbank;

·   kask;

·   karabinki;

·   uprząż biodrowa;

·   narty trekkingowe.

Zdjęcie główne: Eric Sanman/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Witaminy dla kobiet: Kluczowe składniki wspierające zdrowie i piękno
Witaminy dla kobiet: Kluczowe składniki wspierające zdrowie i piękno
Witaminy dla kobiet - kluczowe składniki wspierające zdrowie, piękno i witalność. Odkryj, jakie witaminy są niezbędne dla kobiecego organizmu.
Ostatnie wpisy